Επιλέγοντας ελαστικά δρόμου
Ένα μικρό αφιέρωμα στους καλύτερους μαχητές της τριβής με την άσφαλτο.
Στο παρόν άρθρο δεν πρόκειται να συγκρίνουμε ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο.
Και αυτό γιατί κάποιο μπορεί να είναι καλύτερο στην ποιότητα κύλισης, άλλο στην πρόσφυση, άλλο να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και άλλο μεγαλύτερη αντοχή στα σκασίματα.
Στην επιλογή πάντα γίνονται συμβιβασμοί και ο καθένας επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του.Η επιλογή είναι δική σας.
Οι κατασκευαστές των σύγχρονων ελαστικών κάνουν συνέχεια δοκιμές σε νέους συνδυασμούς υλικών στη γόμα αλλά και στην τεχνική της κατασκευής, ώστε το κάθε ελαστικό να έχει συνολικά μια πολύ καλή επίδοση σε όλους τους επιμέρους τομείς.
Σε γενικές γραμμές η πιο κοινή εφαρμογή για βελτιστοποίηση του κρατήματος στο δρόμο είναι μαλακή γόμα στα πλευρά για καλύτερη πρόσφυση στις στροφές και ανθεκτική σκληρή γόμα στο κέντρο για μεγαλύτερη αντοχή.
Όσο περισσότερη πρόσφυση έχει ένα ελαστικό, τόσο αυξάνεται η ικανότητά του να στρίβει με περισσότερα χλμ/ώρα. Βέβαια δεν αρκεί πάντοτε η καλή γόμα του ελαστικού.
Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας στην πρόσφυση είναι η ποιότητα της ασφάλτου, εάν είναι στεγνή ή βρεγμένη, εάν υπάρχουν χαλίκια ή σαμαράκια, κ.α και πολύ περισσότερο εάν η διαδρομή που κάνουμε μας είναι άγνωστη.
Σε αυτή την περίπτωση μια μικρή συμβουλή: στην ευθεία του δρόμου πατάμε το πίσω φρένο μέχρι να μπλοκάρει ίσα-ίσα τη ρόδα, για να έχουμε μια ιδέα της πρόσφυσης στη συγκεκριμένη στιγμή.
πηγή : bikesports.gr