6Δεκ

OLTRE XR4 DISC

To νέο Oltre XR4 Disc συνδυάζει την κορυφαία σχεδίαση aero της Βianchi με αναβαθμισμένα δισκόφρενα για να σας προσφέρουν την απόλυτη οδηγική απόλαυση και εμπειρία του aero.

Ακρίβεια και έλεγχος

Τα δισκόφρενα επιτρέπουν την εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων που δίνει ένα ποδήλατο με aero σχεδίαση όσο αφορά την ταχύτητα, ενώ παράλληλα υπόσχονται μέγιστη ισχύ στο φρενάρισμα διατηρώντας ακρίβεια και πλήρη έλεγχο, σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Παντός καιρού…

Τα υδραυλικά δισκόφρενα του Oltre XR4 είναι ανεπηρέαστα από αντίξοες καιρικές συνθήκες.  Ο σχεδιασμός τους σας επιτρέπει να οδηγείτε παίρνοντας τις γραμμές που θέλετε, στην βέλτιστη ταχύτητα, βρέξει-χιονίσει…

‘Αψογος χειρισμός

Xαρη στο Bianchi CV System, με την χρήση της κατοχυρωμένης πλέον τεχνολογίας Countervail®, σταθερή απόδοση, ακρίβεια και την προσθήκη των δισκόφρενων, κατάφερε και δημιούργησε το νεο Bianchi Oltre XR4 Disc.  ‘Ενα γρήγορο ποδήλατο δρόμου, με άψογη συμπεριφορα και χειρισμό, για κάθε είδους δρόμο, για όλες τις καιρικές συνθήκες.

Πλαίσιο

Το πλαίσιο και το πιρούνι του Oltre είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να φορεθούν φαρδύτερα λάστιχα.  Η έξτρα απόσταση ενισχύει την άνεση του αναβάτη και του προσφέρει καλύτερη αίσθηση.

 

6Δεκ

Γιατί το προπονητήριο είναι πιο απαιτητικό από την προπόνηση στο δρόμο; Μια αναλυτική προσέγγιση .

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα παρατηρήσουμε όταν ανεβαίνουμε στο προπονητήριο, είναι ότι είναι πιο δύσκολο να παράγουμε τα ίδια βατ με το δρόμο.

Επίσης, θα παρατηρήσουμε –αν έχουμε το βατόμετρο μας- ότι το λειτουργικό κατώφλι ισχύος μας(FTP) φαίνεται να είναι χαμηλότερο, μέχρι και 30 w.

Αν αναρωτιόμαστε «τι συμβαίνει;», η απάντηση είναι πιο πολύπλοκη, από ό,τι νομίζουμε. Ας εξετάσουμε αυτούς τους παράγοντες, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα.

Τύπος προπονητηρίου

Ο τύπος του προπονητηρίου παίζει σημαντικό ρόλο στην “αίσθηση” και την ικανότητα αναπαραγωγής της ισχύος στο δρόμο. Υπάρχουν γενικά 4 τύποι:

  1. Αντίσταση πίσω τροχού
  2. Άμεση κίνηση (direct drive)
  3. Καρούλια
  4. Spin bikes

Αντίσταση πίσω τροχού

Το προπονητήριο με την αντίσταση στον πίσω τροχό, είναι το πιο συνηθισμένο και δημιουργεί την αντίσταση με διαφορετικούς τρόπους: αντίσταση υγρού, μαγνητική αντίσταση και ηλεκτρική αντίσταση. Ορισμένα περιέχουν επίσης ένα σταθμισμένο σφόνδυλο με σκοπό να συμβάλουν στη δημιουργία ενός επιπλέον αισθήματος αδράνειας παρόμοιο με αυτό που μπορεί να αισθανθούμε στο δρόμο.

Όλα τα παραπάνω προπονητήρια, δημιουργούν αντίσταση κατά τη διάρκεια ολόκληρης της διαδρομής του πεντάλ (360ο). Αυτή είναι μια από τις θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ της εξωτερικής και εσωτερικής ποδηλασίας.

Οδήγηση εξωτερικά

Ενώ ποδηλατούμε, το ποδήλατο συνεχίζει να κινείται προς τα εμπρός, με την δύναμη που ασκούμε στα πεντάλ, περίπου στις θέσεις 1η και 5η ώρα στη διαδρομή του πεντάλ.

Στο ανώτατο και κατώτατο σημείο, τα πόδια μας λόγω της αδράνειας «απολαμβάνουν» μια μίνι ξεκούραση, μέχρι να χρειαστεί να ασκήσουμε πάλι πίεση στα πεντάλ.

Οδήγηση εσωτερικά

Σε ένα προπονητήριο με αντίσταση στον πίσω τροχό, δεν υπάρχει αδράνεια. Εάν σταματήσουμε το πεντάλ, σχεδόν αμέσως σταματά και ο τροχός.

Επειδή τα πόδια μας δεν έχουν συνηθίσει να ασκούν πίεση σε όλο τον κύκλο του πεντάλ – λόγω της έλλειψης αδράνειας- το καρδιαγγειακό μας σύστημα πιέζεται περισσότερο (γι’ αυτό και κουραζόμαστε πιο εύκολα).  Ως αποτέλεσμα, μειώνεται η δυνατότητα μας να παράγουμε τα ίδια βατ.

Για να είμαστε σαφείς, δεν είναι μόνο η ορμή (αποθηκευμένη κινητική ενέργεια) του πίσω τροχού που μας κρατάει σε κίνηση στο δρόμο, αλλά και η συνδυασμένη αδράνεια  ποδηλάτου – ποδηλάτη.

Σε γενικές γραμμές, όταν ξεκινάμε το προπονητήριο κατά κανόνα θα παράγουμε 20-30 w λιγότερα από ό,τι στο δρόμο. Καθώς αφιερώνουμε ώρες στο προπονητήριο, η διαφορά θα μειώνεται.

Άμεση κίνηση

Τα προπονητήρια άμεσης κίνησης δημιουργήθηκαν για να ξεπεραστεί το πρόβλημα του πίσω τροχού. Με την προσθήκη ενός βαρύτερου σφονδύλου, δημιουργείται μια προσομοίωση δράσης του πίσω τροχού. Όταν σταματήσουμε να πεταλάρουμε, ο πίσω σφόνδυλος συνεχίζει να γυρίζει, μέχρι να εξαντληθεί η αδράνεια του.

Επομένως αυτά τα προπονητήρια, δημιουργούν μια πιο ρεαλιστική οδική αίσθηση. Ως αποτέλεσμα της έλλειψης αντίστασης στο ανώτατο και κατώτατο σημείο της διαδρομής του πεντάλ, μπορούμε να παράγουμε σχεδόν ίδια ισχύ, όπως στο δρόμο.

Ένα νέο προπονητήριο, ανεβάζει την αίσθηση σε άλλο επίπεδο. Eνα smart προπονητήριο νέας γενιάς υπολογίζει πόσο να μειώσει την αντίσταση στο πάνω και κάτω μέρος της διαδρομής του πεντάλ,  προσφέροντας σχεδόν πανομοιότυπη αίσθηση με την οδήγηση στο δρόμο.

Καρούλια

Τα καρούλια, αν και δεν ανήκουν ουσιαστικά στην κατηγορία των προπονητηρίων, πολλοί τα χρησιμοποιούν ως προπόνηση στο σπίτι. Ορισμένα από αυτά έχουν μονάδες αντίστασης και μερικά όχι. Πράγμα που σημαίνει ότι στα δεύτερα, το να ποδηλατούμε με σχέση 53 × 12 είναι πανεύκολο!

Παρόλο που σίγουρα έχουν την αίσθηση της οδήγησης στο δρόμο, η έλλειψη αντίστασης τα καθιστά δύσκολο να χρησιμοποιηθούν για διαλλειματικές προπονήσεις. Με μια μονάδα αντίστασης, τα καρούλια γίνονται ένα πολύ πιο χρήσιμο εργαλείο προπόνησης για το σπίτι.

Επιπλέον, είτε με αντίσταση είτε χωρίς, βελτιώνουν πάρα πολύ την ισορροπία μας, καθώς και ενδυναμώνουν συνολικά το σώμα μας.

Spin Bikes

Τα ποδήλατα τύπου spinning υπάρχουν σε πολλά διαφορετικά μεγέθη και σχήματα. Τα περισσότερα έχουν έναν βαρύ σφόνδυλο για να βοηθήσουν στη δημιουργία της ορμής.

Μια και δεν υπάρχει ελεύθερο στον τροχό, είναι σαν να οδηγούμε ποδήλατο fixed. Tα περισσότερα ποδήλατα εφαρμόζουν αντίσταση στον σφόνδυλο με κάποιο τρόπο, συνεχόμενα σε κύκλο 360ο. Έτσι, έχουμε το ίδιο θέμα με το κλασσικό προπονητήριο που περιγράψαμε πιο πάνω.

Αυτό μετριάζεται κάπως από ένα μεγαλύτερο σφόνδυλο που δημιουργεί περισσότερη ορμή και ακυρώνει πολλή αντίσταση στο κάτω μέρος και στο πάνω μέρος της διαδρομής του πεντάλ. Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να παράγουμε σχεδόν τα ίδια βατ, με την οδήγηση στο δρόμο.

Τρεις μεταβλητές που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Υπάρχουν 3 κύριες μεταβλητές που πρέπει να λάβουμε υπόψη, όταν συγκρίνουμε την εσωτερική ισχύ με την εξωτερική ισχύ:

1. Η σταθερή θέση

Όταν καθόμαστε πάνω στο προπονητήριο, χωρίς να μπορούμε να κινήσουμε το ποδήλατο μας, μας κάνει να χρησιμοποιούμε συγκεκριμένους μύες. Και αυτοί οι μύες δεν μπορούν να παράγουν όλη την ισχύ που θέλουμε.

Όταν ποδηλατούμε έξω, μετακινούμε ελαφρώς το σώμα μας στο ποδήλατο, επομένως ο κορμός βοηθάει τα πόδια να παράγουν ενέργεια. Αυτό δίνει επίσης στους μυς χρόνο για ξεκούραση, βοηθώντας τους να ανακάμψουν και να παράγουν περισσότερη δύναμη.

Επίσης, η απώλεια της ικανότητας για ορθοπέταλο, δραματικά μειώνει την ικανότητά μας να παράγουμε κορυφές ισχύος σε σύντομες χρονικές περιόδους.

Πάλι είναι θέμα προσαρμογής, όπως είπαμε παραπάνω. Όσο περισσότερες ώρες αφιερώνουμε στο προπονητήριο, τόσο το σώμα μας θα προσαρμόζεται στο να παράγει περισσότερη ισχύ.

2. Θερμοκρασία

Η θερμοκρασία παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητα παραγωγής ενέργειας σε εσωτερικούς χώρους. Η διατήρηση της θερμοκρασίας είναι πολύ σημαντική, και μια μικρή αλλαγή στη θερμοκρασία του σώματος μπορεί να δημιουργήσει μια μεγάλη αλλαγή στην ποσότητα ισχύος που παράγουμε.

Καθώς το σώμα μας γίνεται πιο ζεστό, ιδρώνουμε περισσότερο για να βοηθήσουμε στην ψύξη του δέρματος. Η απώλεια υγρών μέσω εφίδρωσης δημιουργεί παχύτερο αίμα με αποτέλεσμα η καρδιά μας πρέπει να δουλεύει πιο έντονα, προκειμένου να πάρει την ίδια ποσότητα αίματος στους μύες σας. Αυτό ονομάζεται καρδιαγγειακή μετατόπιση.

Διατηρώντας τον εαυτό μας δροσερό και ενυδατωμένο, θα μπορούμε να παράγουμε περισσότερη ισχύ για ένα δεδομένο καρδιακό ρυθμό. Η υπερθέρμανση μπορεί εύκολα να προκαλέσει μείωση της ισχύος κατά 20 έως 30 w, οπότε είναι κρίσιμο να έχουμε ένα μεγάλο ανεμιστήρα που φυσά πάνω μας κατά τη διάρκεια της προπόνησης και πολλά υγρά.

3. Ψυχολογική προσέγγιση

Οι ψυχολογικοί παράγοντες είναι πάντα μπαίνουν στο παιχνίδι, όταν θέλουμε το καλύτερο μας. Εάν π.χ. ποδηλατούμε σε ένα σκοτεινό υπόγειο, τότε σίγουρα δεν έχουμε το ίδιο κίνητρο, όσο του να ποδηλατούμε στο δρόμο, σε μια ηλιόλουστη μέρα! Η προπόνηση εσωτερικά δεν είναι ακριβώς το ίδιο και ποτέ δεν θα είναι.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να συγκεντρωθούμε, όταν κάνουμε προπονητήριο. Χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα όπως το Zwift, το TrainerRoad ή απλά παρακολουθώντας αγώνες ποδηλασίας στην τηλεόραση, μπορεί πραγματικά να μας βοηθήσει να κρατήσουμε το μυαλό μας συγκεντρωμένο στην ποδηλασία.

Χωρίς την απαραίτητη συγκέντρωση, δεν θα μπορούμε να παράγουμε την προβλεπόμενη ισχύ. Έχοντας σαφείς στόχους για την άνοιξη που μας παρακινούν, μαζί με κάτι διασκεδαστικό για να παρακολουθούμε, είναι πολύ πιο εύκολο να παράγουμε τα ίδια βατ με το δρόμο.

Καλές προπονήσεις

πηγη : cyclonews.gr

21Νοέ

Ώστε αποφασίσατε να πάρετε ποδήλατο, ε; Επιτέλους! Το πιθανότερο είναι πως θέλετε να ξεκινήσετε με χαλαρές βόλτες στην περιοχή σας, ή ότι θέλετε να χρησιμοποιήσετε το πεταλοκίνητο δίτροχο για κάποιες κοντινές μετακινήσεις που πλέον καθιστούν το τετράτροχο σιδερένιο γαϊδούρι σας ασύμφορο, ή και τα δύο. Άρα φτάνουμε αμέσως στο ασφαλές συμπέρασμα ότι χρειάζεστε ένα σχετικά απλό ποδήλατο για μικρές αποστάσεις, ευχάριστο και ξεκούραστο.

Τι να μην πάρετε :

Επειδή από τα παραπάνω προκύπτει ότι κατά 99% (για να μην πω 100%) θα κινείστε σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, ευθύς εξ’ αρχής σας λέω να ξεχάσετε τα mountain bikes. Τα χοντρά τους ελαστικά και οι μικρότερης διαμέτρου τροχοί τους δεν προορίζονται για το δρόμο, αλλά το βουνό. Έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερη επιτάχυνση και καλύτερο κράτημα σε σαθρά/κακοτράχαλα εδάφη, κάτι που εσείς δεν πρόκειται να δείτε ούτε με το κιάλι. Στην άσφαλτο, το χωμάτινο πλεονέκτημα των mountain bikes γίνεται μειονέκτημα και σας κουράζει περισσότερο.

Πολλοί από εσάς είχατε κάποτε ένα κουρσάκι Motobecane, Kalkhoff, Peugeot ή ότι άλλο με γυριστό τιμόνι ήταν “hot” στα τέλη ’80-αρχές του ’90. Φύγατε για σπουδές και το κουρσάκι εκείνο κάπου χάθηκε. Πιστέψτε με, δεν είναι τώρα η κατάλληλη ευκαιρία να αναζητήσετε εκείνο τον παλιό σας έρωτα: Η μόνη γυμναστική που έχει δει από τότε το σώμα σας είναι κάποιες περιστασιακές επισκέψεις στο γυμναστήριο, λίγο κολύμπι τους καλοκαιρινούς μήνες και περίπατοι για shopping. Η ελαστικότητα και οι αντοχές σας σίγουρα έχουν μειωθεί τα τελευταία 20 χρόνια. Αν από το πουθενά ανεβείτε ξαφνικά σε ένα ποδήλατο δρόμου (“κουρσάκι”) δε θα περάσετε όσο καλά ελπίζατε. Θα σας πονέσει ο αυχένας σας και τα χέρια σας, αφού τα ποδήλατα αυτά δεν προορίζονται για βόλτες με την παρέα αλλά για ποδηλασία σε ανοιχτό -και καλοστρωμένο- δρόμο.

Τι να πάρετε :

Αυτό που χρειάζεστε είναι ένα ποδήλατο πόλης (ή “βόλτας”, “υβρίδιο”, trekking ή fitness). Κατά κανόνα, τα ποδήλατα αυτά έχουν μεγαλύτερους τροχούς από αυτούς ενός mountain bike (700c αντί 26 ιντσών) και πιο λεπτά ελαστικά. Αυτό σημαίνει ότι το ποδήλατο θα προβάλλει λιγότερη αντίσταση σε κάθε σας πεταλιά, και ότι μόλις αναπτύξετε μια “Α” ταχύτητα, θα σας είναι ευκολότερο να τη διατηρήσετε. Τα ποδήλατα αυτά συχνά αναφέρονται ως “υβρίδια”, επειδή συνδυάζουν -ως ένα βαθμό- την άνετη στάση ενός mountain bike με την άνετη κύλιση ενός ποδηλάτου δρόμου.

Η κατηγορία “trekking” της οικογένειας αυτής παρουσιάζει κάποιες περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης εκτός δρόμου (εξοπλισμένα με ήμι-χωμάτινα ελαστικά, ελαφρώς ενισχυμένους τροχούς και πιρούνι ανάρτησης), επιτρέποντας στον αναβάτη τους να κινηθεί πάνω σε σχετικά στρωτούς χωματόδρομους ή κακοτράχαλους ασφαλτόδρομους. Τα trekking bikes είναι για το ποδήλατο ότι τα crossovers για το αυτοκίνητο. Ο εξοπλισμός τους μπορεί να είναι σχετικά λιτός ή και αρκετά πλούσιος, αφού διατίθενται μοντέλα με σχάρες, φτερά και φώτα και λανσάρονται ως ποδήλατα πόλης.

Τα ποδήλατα “fitness” είναι oι ντελικάτες “αθλήτριες” της οικογένειας. Ουσιαστικά είναι ποδήλατα δρόμου με ίσιο τιμόνι για πιο άνετη στάση οδήγησης, σχεδιασμένα για άσκηση και ψυχαγωγία. Ιδανικά αν ψάχνετε ένα μέσο να αντικαταστήσετε το στατικό ποδήλατο του γυμναστηρίου κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά προσοχή στις λακκούβες! Συνήθως τα fitness bikes είναι “γυμνά” από εξοπλισμό, άρα μην περιμένετε να βρείτε πάνω τους αξεσουάρ όπως σχάρα-φώτα-φτερά. Κανένα κουδουνάκι και πολύ τους είναι!

Στην οικογένεια αυτή ανήκουν και τα γνωστά ποδήλατα “βόλτας” (τα πραγματικά “ποδήλατα πόλης”) με καλαθάκι ή/και σχάρα, τα οποία έχουν λίγες ταχύτητες (π.χ. 3, 7 ή 8) ή ίσως και καμία, ενώ είναι πιθανό να βρει κανείς μοντέλα με μικρότερους τροχούς. Εξοπλίζονται με φώτα που τροφοδοτούνται από μπαταρία ή δυναμό (μικροσκοπική γεννήτρια ρεύματος που λειτουργεί με την περιστροφή του τροχού). Οι λασπωτήρες (“φτερά”) είναι must για να μη φτάσετε στον προορισμό σας λερωμένοι από τα βρωμόνερα του δρόμου.

Τι να προσέξετε :

Φροντίστε το ποδήλατο που θα επιλέξετε να είναι σχετικά ελαφρύ, και να μην είναι φορτωμένο με “σαβούρα” που δε χρειάζεστε (καλάθια/σχάρες/τσάντες αν όντως δε τα χρειάζεστε) γιατί δε θα πρέπει να ξεχνάτε ότι στο ποδήλατο ΕΣΕΙΣ είσαστε ο κινητήρας άρα ΕΣΕΙΣ κουράζεστε περισσότερο όταν σπρώχνετε μεγαλύτερο φορτίο και συνεπώς ευχαριστιέστε λιγότερο τη διαδρομή σας. Η καλύτερη σας επιλογή για υλικό πλαισίου είναι το αλουμίνιο που σας βοηθά μειώνοντας το βάρος και προσφέροντας περισσότερη στιβαρότητα -άρα διοχετεύεται περισσότερη δύναμη στον τροχό και λιγότερη σε λοιπές απώλειες. Σηκώστε το υποψήφιο άτι σας στο κατάστημα και συγκρίνετε το με άλλα μοντέλα εκεί.

Ένα πιρούνι ανάρτησης θα ξεκουράσει τα χέρια και τον αυχένα σας, καθώς απορροφά σημαντικό μέρος των κραδασμών που δέχεται ο μπροστινός τροχός.

Οι ταχύτητες θα σας βοηθήσουν να ποδηλατείτε πιο ξεκούραστα, και εκτός αν ξέρετε ότι θα αντιμετωπίσετε έντονες ή παρατεταμένες ανηφόρες/κατηφόρες το πιθανότερο είναι πως δε θα χρειαστείτε πάνω από έναν δίσκο εμπρός και 9 γρανάζια πίσω. Αν δεν έχετε καθόλου καλή φυσική κατάσταση (κορμί-χρέπι), αποφύγετε μοντέλα που δεν έχουν ταχύτητες ή έχουν πολύ λίγες -π.χ. μόνο τρεις- γιατί σας βλέπω να εγκαταλείπετε γρήγορα το άθλημα! Ίσως βρείτε κάποια ποδήλατα που διαθέτουν πίσω τροχό με εσωτερικές ταχύτητες αντί του παραδοσιακού “σαζμαν” και συστάδας γραναζιών που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα πολυτάχυτα ποδήλατα. Αν το αντέχει η τσεπούλα σας προτιμήστε το, θα σας γλιτώσει από αρκετούς μπελάδες ρύθμισης/συντήρησης της μετάδοσης.

Υπάρχουν αρκετά μοντέλα που αντί των παραδοσιακών φρένων στεφάνης, εξοπλίζονται με μηχανικά ή υδραυλικά δισκόφρενα -ένα χαρακτηριστικό που έχει αρχίσει να γίνεται όλο και πιο προσιτό. Τα δισκόφρενα δεν είναι το παν, αλλά σίγουρα κάνουν το φρενάρισμα πιο εύκολο και συνεπώς πιο ξεκούραστο. Βέβαια, ποδηλάτες που κινούνται μονίμως σε χαλαρούς ρυθμούς βόλτας ή/και δεν φορτώνουν ποτέ τη σχάρα του ποδηλάτου τους, δε θα καταλάβουν πρακτική διαφορά. Για να πω την αλήθεια όμως, το δισκόφρενο είναι “μούρη”, άρα είναι ευκολότερο να κάνετε τους φίλους σας να ζηλέψουν αν θέλετε να τους μπείτε στο μάτι που πήρατε ποδήλατο πριν από αυτούς 😉

Να γνωρίζετε επίσης ότι τα ποδήλατα έρχονται σε μεγέθη. Το ύψος σας είναι ο κύριος παράγοντας που ορίζει το μέγεθος του ποδηλάτου το οποίο θα καβαλήσετε. Ζητήστε τη συμβουλή του πωλητή, αφού κάθε εταιρία έχει ελαφρώς διαφορετικά μεγέθη και γεωμετρίες, χαρακτηριστικά που πρέπει να γνωρίζουν καλά όσοι τα εμπορεύονται. Αν σας πουν ότι το μέγεθος δεν κάνει διαφορά ή ο πωλητής σας κοιτάει σαν ζόμπι όταν τον ρωτήσετε για το μέγεθος του ποδηλάτου που σας προτείνει, ίσως να έχετε μπει σε λάθος κατάστημα. Καθίστε στη σέλα, πιάστε τις χειρολαβές. Νιώθετε άνετα;

Από που να το πάρω ;

Από κατάστημα ποδηλάτων. Γιατί -πιστέψτε με- δε θέλετε να καβαλήσετε ένα φτηνοποδήλατο που έχει συναρμολογηθεί από κάποιον άσχετο υπάλληλο πολυκαταστήματος. Βρείτε το κοντινότερο σας ποδηλατάδικο που είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες σας, και αγοράστε από εκεί. Θα τους χρειαστείτε και για τα μελλοντικά σέρβις-επισκευές του ποδηλάτου.

Πόσα να ξοδέψετε :

Χωρίς πολλά λόγια, να ξέρετε ότι ένα αξιοπρεπές, καλοφτιαγμένο ποδήλατο στην κατηγορία που κοιτάζετε ξεκινά από περίπου €500. Όσα χρήματα και αν διαθέτετε, σας προτείνω να μη ξοδέψετε παραπάνω από €1.000 για το “πρώτο” σας ποδήλατο. Εν μέρει, αυτό που κάνετε είναι ένα πείραμα, κατά τη διάρκεια του οποίου μπορεί να ανακαλύψετε πως είστε ένας αθεράπευτος τεμπέλης/τεμπέλα και το ευγενές δίτροχο σύντομα να γίνει διακοσμητικό στοιχείο του σαλανιού σας ή συλλέκτης σκόνης στην αποθήκη. Αν τελικά το ποδήλατο γίνει μέρος της ζωής σας (το πιθανότερο είναι πως θα γίνει), όλο και κάποιος φίλος/φίλη θα βρεθεί για να πουλήσετε το ποδήλατο σας και να αγοράσετε ένα καλύτερο αργότερα.

Το πήρα! Και τώρα ;

Καλοτάξιδο και καλά χιλιόμετρα! Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους .

 

πηγή : icycling.gr

15Νοέ

Μυικές κράμπες από διατροφικής πλευράς .

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε νοιώσει έναν βασανιστικό και έντονο πόνο ανεξαρτήτου αιτίας στην περιοχή των μυών μας. Η κράμπα εκδηλώνεται όταν ο μυς συσπάται με ανεξέλεγκτο και βίαιο τρόπο χωρίς μυϊκή χαλάρωση.

Δίχως να υπάρχει ακριβής αιτία οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως από διατροφική πλευρά είναι αναγκαία τα εξής:

  • Επαρκή ενυδάτωση διότι η διέγερση των μυών πραγματοποιείτε σε υδάτινο περιβάλλον .
  • Επαρκή πρόσληψη ηλεκτρολυτών (μαγνησίου, ασβεστίου, νατρίου, καλίου) για την ομαλή συστολή και διαστολή των μυών καθώς επίσης και για τη μεταφορά νερού και αποβλήτων από και προς τον ενδοκυττάριο χώρο .
  • Κάλυψη των αποθηκών μυϊκού γλυκογόνου για παράταση της μυϊκής κόπωσης .

πηγη : Κοτσιώνης Γεώργιος , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

11Νοέ

Η καθημερινή ποδηλασία δεν είναι απλώς εφικτή και ευχάριστη, αλλά έχει και σημαντικά οφέλη για τη ζωή σας.

Ακολουθούν τα πέντε οφέλη του να κάνετε ποδήλατο σε καθημερινή βάση, ανεξαρτήτως διάρκειας και έντασης.

1. Απολαμβάνετε τις μετακινήσεις σας

Αν θέλετε να κάνετε ποδήλατο καθημερινά, αλλά είστε πολυάσχολη, η λύση είναι να το εντάξετε στις μετακινήσεις σας. Αφήστε το αυτοκίνητό σας στο πάρκινγκ σας και αποφύγετε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία είναι πραγματικά ανυπόφορα. Μετακινηθείτε με το ποδήλατό σας και παράλληλα, γυμναστείτε! Σε αντίθεση με την προπόνηση στο γυμναστήριο, για την οποία πρέπει να «ξεκλέψετε» χρόνο, το ποδήλατο θα ενσωματωθεί εύκολα στην καθημερινότητά σας.

2. Οξύνετε τη σκέψη σας

Μόλις αποκτήσετε τη συνήθεια να μετακινείστε με το ποδήλατο, θα είστε καλύτερα προετοιμασμένη για ό,τι ακολουθεί στο πρόγραμμά σας. Η καθημερινή άσκηση έχει διαπιστωθεί ότι αυξάνει την ενέργεια και μειώνει την κόπωση. Ακόμη και μια άσκηση 30 λεπτών μπορεί να βελτιώσει τα αντανακλαστικά, τη μνήμη και τη δημιουργική σκέψη.

3. Κάνετε καλύτερο σεξ

Έχει διαπιστωθεί ότι μόλις 20 λεπτά έντονης άσκησης κάνουν μια γυναίκα πιο σεξουαλικά ενεργή. Παράλληλα, η άσκηση σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα με το σώμα σας και κατ΄επέκταση με τη σεξουαλικότητά σας.

4. Βοηθάει στη διατήρηση του βάρους σας

Ένας από τους λόγους που η καθημερινή άσκηση είναι τόσο ευεργετική είναι το ότι επιτρέπει στους μυς σας να λειτουργούν σαν «εξουδετερωτές» του φαγητού που καταναλώνετε. Όταν χρησιμοποιείτε τους μυς σας, αυτοί λειτουργούν ως διασπαστές των υδατανθράκων και των λιπών. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε όσο και ό,τι θέλετε!

5. Ζείτε περισσότερο

Οι καθημερινές βόλτες σας με το ποδήλατο κάνουν περισσότερα από το να σας προσφέρουν ευφορία. Μια μεγάλη μελέτη στη Νορβηγία που εξέτασε μια ομάδα ηλικιωμένων ανδρών 70 και 80 ετών, διαπίστωσε ότι μόλις 30 λεπτά άσκησης ημερησίως είχαν ως αποτέλεσμα οι άντρες να ζουν έως και πέντε χρόνια περισσότερο, σε σύγκριση με τους άνδρες που δεν είχαν καμία σωματική δραστηριότητα.

πηγή : cycle365.gr

Facebook