Άρθρα

Ποδηλατώντας στους δρόμους της πόλης .

Οσο κι αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε, το να οδηγείς ποδήλατο στην πόλη είναι μια επικίνδυνη δραστηριότητα. Βέβαια, συνήθως ο λόγος των οδηγηθέντων χιλιομέτρων προς ατυχήματα, δείχνει (ή θα τουλάχιστον θα πρέπει), σπάνια περιστατικά συμβάντος. Αυτά λοιπόν τα σπάνια περιστατικά, μπορούν να γίνουν ακομη σπανιότερα, αν απλά είμαστε παρατηρητικοί.

Οδόστρωμα

Ολοι οι ποδηλάτες ονειρευόμαστε την τέλεια ασφαλτόστρωση. Κυρίως όμως, μένουμε με αυτό, το όνειρο. Αν οδηγείτε μόνοι, έχετε την πολυτέλεια να βλέπετε 10 μέτρα μπροστά, κάτι που εξασφαλίζει έναν επαρκή χρόνο αντίδρασης σε πιθανές λακούβες ή ανωμαλίες οδοστρώματος.

Τα πράγματα είναι διαφορετικά όταν είστε σε γκρουπ. Η συμβουλή μας είναι να προσπαθείτε να βρίσκεστε στο μπροστινό μέρος του γκρουπ – αυτό θα σας δώσει χρόνο να δείτε την λακούβα και να κάνετε και τον απαραίτητο ελιγμό αποφυγής αλλά και να προειδοποιήσετε αυτούς που ακολουθούν. Αν είστε στο γκρουπ και κάποιος πέσει, προσπαθήστε να μην επικεντρωθείτε σε αυτόν που έπεσε αλλά να αναζητήσετε κενό χώρο δεξιά ή αριστερά του (χωρίς να κλείσετε κάποιον άλλο) ή να προετοιμαστείτε να περάσετε μέσα από την λακούβα.

Η «κατάρα» της δεξιάς στροφής

Ένα από τα συνηθέστερα περιστατικά είναι όταν οδηγούμε στην δεξιά πλευρά του δρόμου και κάποιο αυτοκίνητο βγαίνει στον δρόμο είτε από χώρο στάθμευσης. Το πρόβλημα εδώ είναι οτι οι οδηγοί των αυτοκινήτων συνήθως τσεκάρουν τον δρόμο για άλλα αυτοκίνητα και αγνοούν εντελώς την ύπαρξη των ποδηλατών ή των δικυκλιστών.

Αν είναι ασφαλές, στον δρόμο που βρίσκεστε, φροντίστε να μην είστε τέρμα δεξιά αλλά λίγο πιο προς το κέντρο (πράγμα δύσκολο, το κατανοούμε), όμως αυτό θα σας δώσει λίγο παραπάνω χρόνο αντίδρασης. Επιπρόσθετα, καλό θα ήταν να αποφεύγετε να περνάτε ξυστά από εισόδους/εξόδους parking και να προτιμάτε ρουχισμό που σας προσφέρει υψηλή ορατότητα. Φυσικά, εννοείται πως αν οδηγείτε νυχτερινές ώρες θα πρέπει το ποδήλατό σας να έχει φώτα.

Ποδηλατόδρομοι

Δεν είναι βέβαια πολύ διαδεδομένοι στην χώρα μας, δυστυχώς όμως, πολλοί φίλοι ποδηλάτες, οδηγούν λες και βρίσκονται σε συνθήκες κλειστής πίστας. Καλό είναι να οδηγούμε με προσοχή, με σεβασμό και στους άλλους χρήστες του ποδηλατόδρομου και έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας ανοιχτό το ενδεχόμενο να βρεθεί μπροστά μας κάποιος που περπατάει ή τρέχει, μαμάδες με καρότσια, φιλόζωοι που έχουν βγάλει περίπατο το αγαπημένο τους τετράποδο κ.α. Σιγουρευτείτε λοιπόν οτι οδηγείτε με σύνεση και κάνετε τα απαραίτητα σινιάλα για κάθε προγραμματισμένη αλλαγή πορείας.

Εννοείται πως η χρήση του ποδηλατόδρομου είναι μόνο για όσους ποδηλατούν μόνοι. Αν είστε ένα γρήγορο γκρουπ, καλύτερα να χρησιμοποιήσετε τον δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας του δρόμου.

Προσοχή στις πόρτες

Από τα συνηθέστερα ατυχήματα είναι αυτά όπου ξαφνικά μια πόρτα ανοίγεται μπροστά σας ή και πάνω σας. Αποφύγετε να οδηγείτε δίπλα στα παρκαρισμένα οχήματα και σε συνθήκες κίνησης ή μποτιλιαρίσματος μειώστε την ταχύτητα διέλευσής σας ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ειδικά αν είστε κοντά σε φανάρι.

Οι σωστές «γραμμές»

Ισως να έχετε κι εσείς βιώσει αυτή την έντονη στιγμή που μπαίνεις σε μία στροφή λίγο πιο γρήγορα απ’ όσο θα έπρεπε για να ανακαλύψετε όντας μέσα στην στροφή οτι το οδόστρωμα έχει μια ελαφρά υγρασία… λίγο χαλικάκι… και φυσικά ερχόμενη κίνηση στην άλλη λωρίδα κυκλοφορίας…

Είναι σχεδόν απίθανο να αποφύγουμε την πτώση σε κάτι τέτοιες στιγμές. Αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε για να την αποφύγουμε είναι να κόβουμε ταχύτητα πάντα πριν μπούμε σε μια στροφή, ακόμη κι αν πρόκειται για μια διαδρομή που την πάμε και με κλειστά μάτια. Αυτό θα μας δώσει χρόνο να προβούμε στις απαραίτητες διορθώσεις στην γραμμή μας και να συνεχίσουμε μέχρι την έξοδο της στροφής χωρίς πτώση. Να θυμάστε οτι φρένο πατάμε πριν μπούμε στην στροφή και όχι επάνω στην στροφή.

Βασική αρχή της στροφής, είναι να προσπαθήσουμε να την κάνουμε όσο πιο… ευθεία γίνεται. Μπαίνουμε δηλαδή στην στροφή από την εξωτερική πλευρά του δρόμου και κινούμαστε διαγώνια προς την εσωτερική. Διατηρώντας αυτή τη γραμμή, αυξάνετε την ταχύτητα που σας επιτρέπει να κινηθείτε με ασφάλεια μέσα στις γραμμές της στροφής ενώ έχετε και οπτικό πεδίο στο τι σας επιφυλάσσει η έξοδος της στροφής. Θυμηθείτε οτι αν κάτι πάει στραβά, πρέπει να ισιωσετε το ποδήλατο και να προβείτε σε διορθώσεις, είτε στην γραμμή είτε στην ταχύτητα.

Πηγή: ΄Αρθρο του Michael Nystrom στο https://www.active.com/cycling/articles/5-tipstostaysafeandavoidabikecrash?clckmp=activecom_global_latestonactive_pos2

Ελεύθερη μετάφραση: Team OSSOM

Αφήστε μια απάντηση